Sådan skriver jeg mine SEO-tekster – en guide 2024
Når jeg skriver nye sider til min hjemmeside eller redigerer eksisterende sider, tjekker jeg altid, om SEO-teksterne kan trænge til en opgradering.
Denne metode handler ikke om søgeordsanalyser, da jeg ikke er ekspert på det område – det overlader jeg til SEO-specialisterne.
Min fremgangsmåde er følgende:
Først indlæser jeg denne prompt i ChatGPT:
Læs denne hjemmeside [Indsæt link] og giv mig 6 SEO titler og Meta beskrivelser.
Medtag de instruktioner, jeg har skrevet under “Tilpas ChatGPT”.
SEO titler maks. 65 tegn og Meta beskrivelser maks. 160 tegn begge inkl. mellemrum.
Jeg får seks resultater fra ChatGPT, som kan se sådan ud:
SEO-titel: Lær Audacity – Praktisk lydredigerings workshop
Meta-beskrivelse: Bliv ekspert i lydredigering med Audacity. Deltag på min praktiske workshop og lær at producere professionelle lydfiler. Perfekt til podcasts, voiceovers og meget mere.
SEO-titel: Audacity lydredigering workshop – Hands-on træning
Meta-beskrivelse: Deltag på min hands-on Audacity workshop og få redskaberne til at mestre lydredigering. Ideel for begyndere og øvede, som ønsker kvalitetssikret læring.
SEO-titel: Bliv Lydspecialist med Audacity – Tilmeld dig workshoppen
Meta-beskrivelse: Tag skridtet mod professionelle lydproduktioner. Min Audacity workshop giver dig grundig vejledning og praktisk erfaring med lydredigering.
SEO-titel: Effektiv Lydredigering – Audacity workshop
Meta-beskrivelse: Bliv fortrolig med Audacity og lær at skabe perfekte lydfiler. Tilmeld dig på min workshop for personlig vejledning og praktisk træning.
SEO-titel: Audacity Workshop – Få styr på lydredigering
Meta-beskrivelse: Opnå professionelle resultater med dine lydfiler. Min workshop lærer dig alt om Audacity, fra grundlæggende redigering til avancerede teknikker.
SEO-titel: Lær Audacity – Grundig og praktisk workshop
Meta-beskrivelse: Tilmeld dig på min Audacity workshop og få omfattende træning i lydredigering. Perfekt for dem, der ønsker at forbedre deres lydproduktion med konkrete redskaber og teknikker.
Disse tekster indsætter jeg i Storybase
Én tekst ad gangen, for at tjekke, hvor højt de scorer (mit mål er minimum 90%).
Her er to tekster, der uden yderligere redigering fra min side allerede scorer 90% eller derover.
Der er helt klart nogle tekster, jeg foretrækker frem for andre.
Så jeg arbejder videre med teksterne ved at følge Storybase’s anbefalinger om antal tegn, power-ord og CTA‘er (Call to Actions).
Jeg redigerer teksten i felterne og tjekker, hvad der skal til for at nå mine foretrukne score på 90+.
Til sidst vælger jeg den tekst, jeg bedst kan lide, og håber 🤞, at Google også foretrækker den.
Jeg valgte at bruge denne tekst, efter lidt efterredigering 👍😉
SEO-titel: Lær lydredigering Audacity workshop Dolphin Consult
Meta-beskrivelse: Bliv fortrolig med Audacity og lær at skabe optimale lydfiler. Tilmeld dig på min workshop for personlig vejledning og praktisk træning nu. Ballerup/Zoom.
Som Storybase honorerer med 93%.
I dette eksempel, har jeg brugt min Audacity lydredigering workshop
Læs flere indlæg om Audacity og lydredigering:
Hvis du har en IT-opgave, som du vil lære at løse, så lærer jeg dig det.
Hvis du hellere vil koncentrere dig om dét du er god til – så løser jeg opgaverne for dig.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Heidi Bille forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Copyright 2015-2024 © Heidi Bille